Tuesday, March 9, 2010

Amanda polisporträtt

Reinhart är en kriminalintendent i runt 50 år. Det är han som tar över som kommissarie då Van Veeteren inte finns på plats. Det verkar som att han bor själv men han träffar en kvinna vid namn Winnifred Lynch.

Reinhart verkar till att vara en bra polis som vet vad han gör. Känns inte som vi får veta så mycket om polisernas personligheter än så länge. Det ända jag har tänkta på var att Reinhart rådfrågade Winnifred om vad hon trodde om mordet, men samtidigt kan jag inte säga att det är fel. Jag har inte uppmärksammat att någon av poliserna är "dåliga". Möjligtvis att de har en lite negativ attityd ibland, det är det ända jag kan säga. Med hjälp av Winnifred Lynch tänker Reinhart från olika vinklar och gör hypoteser för att försöka tänka sig in i mördarens situation. Med andra ord tycker jag att Reinhart verkar sköta sitt jobb exemplariskt och använder sina möjliga hjälpmedel på bästa sätt.

No comments: