Thursday, March 4, 2010

Jennys förväntningar

Mina förväntningar om boken är att den verkar bra och spännande, jag läste på baksidan innan jag valde boken. Jag har redan kommit en bit in i boken och den verkar bra än så länge, och jag hoppas på att den blir bättre. Men det kommer kanske blir svårt att hitta några bra citat att skriva om. Jag tror att blogganded kan bli roligt, eftersom många sitter vid datorn mycket och det är lättare att skriva på datan än på papper. Och det är roligare att skriva på datan! Många har inte bloggat för och det kanske är en ny grej för dom och det blir spännande för dom då! Medans andra tycker det är tråkigt.

1 comment:

Camilla Lindskoug said...

Ja, det ska bli roligt att se vad ni tycker om bloggandet när ni är färdiga. Jag vill visa lite att man kan använda bloggande till väldigt mycket, och att det därför kan vara bra att veta hur man gör.

Jag hoppas också att du ska tycka boken är bra. Av de tre ni hade att välja mellan är nog detta min favorit. Läs inte för fort är mitt tips när det gäller citat. Då märker du när du läser något som får dig att tänka efter lite eller reagera på något sätt och då kna det vara bra att välja som citat. Läser man för snabbt hinner man inte tänka efter eller reagera heller tror jag.

Tänk på att kontrolläsa inläggen och kolla stavfel och sånt. Du kan gå in och korrigera i efterhand men det är ju skönt om det är ordnat från början:)